Fraktpolicy
Hos oss på FirstZoo erbjuder vi alltid fri frakt med spårning på samtliga beställningar. Vi vill att det ska kännas tryggt att handla hos oss – därför samarbetar vi med etablerade fraktbolag som DHL Express, Postnord, Early Bird och flera andra för att säkerställa en snabb och smidig leverans.
Orderbekräftelse och spårning
När du lagt din beställning skickar vi automatiskt ut en orderbekräftelse till din e-post.
Så snart vi har hanterat och skickat din order får du ett nytt mejl med spårningsinformation, så att du kan följa din leverans i realtid.
Om du inte hittar mejlet – kontrollera gärna din skräppost eller andra mappar som kampanjer eller övrigt.
Leveranssätt
Vi strävar alltid efter att leverera direkt till din brevlåda eller dörr.
Om detta inte är möjligt, exempelvis vid större försändelser, levereras paketet till närmsta postombud. I sådana fall meddelas du via e-post eller SMS.
Hanteringstid och leveranstid
Vi har en hanteringstid på 1–3 arbetsdagar där vi kvalitetskontrollerar och packar din beställning.
Efter det skickas ditt paket med spårbar leverans. Den beräknade leveranstiden är 5–14 arbetsdagar, beroende på var i landet du bor.
Vi rekommenderar att du väntar upp till 20 arbetsdagar innan du kontaktar vår kundtjänst angående en försenad leverans.
Skadat paket vid leverans
Om ditt paket ser skadat ut vid leverans – försök att vägra ta emot det från transportören.
Kontakta därefter vår kundtjänst så hjälper vi dig vidare.
Om paketet redan har levererats och du i efterhand upptäcker skador, ber vi dig att höra av dig till oss omgående.
Möjliga förseningar
Vi arbetar aktivt för att leverera i tid. Dock kan oförutsedda faktorer ibland orsaka förseningar. Det kan röra sig om:
-
Tullhantering
-
Väderförhållanden
-
Flyg- och transportförseningar
Vi uppskattar ditt tålamod om leveransen skulle ta längre tid än förväntat.
Vanliga frågor om frakt
Hur ändrar jag min leveransadress?
Om du har angett fel adress, kontakta vår kundtjänst så snabbt som möjligt.
Så snart paketet är skickat kan vi tyvärr inte justera leveransadressen.
Kontakta oss på: info@firstzoo.se
Hur avbryter jag en beställning?
Vill du avbryta en order? Vänligen hör av dig så fort du kan.
Vi kan endast makulera beställningen innan den har skickats.